Nieuws @ Vlaams Parlement

Zwevegem @ Vlaams Parlement

Sabine Poleyn is 10 jaar lang ( 2004 tot 2014 ) de Zwevegemse stem geweest in het Vlaams Parlement als Volksvertegenwoordiger voor CD&V. Met 13 194 voorkeurstemmen raakte Sabine niet herverkozen tijdens verkiezingen van 25 mei 2014.

Sabine heeft haar mandaat met 100 % overgave en fierheid ingevuld, wat heeft gezorgd voor mooie realisaties. CD&V Zwevegem dankt Sabine voor haar inzet van de afgelopen 10 jaar !! Uiteraard blijft Sabine actief binnen CD&V Zwevegem.

Meer informatie over Sabine Poleyn en haar werk, kan je terug vinden op haar website

Sabine aan het woord :

Onderwijs aan kinderen in psychiatrie versterkt

Het onderwijs dat kinderen in de psychiatrie krijgen wordt vanaf volgend jaar eindelijk een correct gefinancierd.  Vlaams parlementslid Sabine Poleyn (CD&V) drong hier de voorbije jaren meermaals op aan in het Vlaams parlement.

Lees hier het volledige persbericht.

Eindelijk opwaardering kanaal Bossuit-Kortrijk

Het kanaal Bossuit-Kortrijk dat Schelde met Leie verbindt, zou heel wat meer economische kansen bieden wanneer de flessenhals in Kortrijk aangepast zou worden. Op vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Sabine Poleyn (CD&V) werd dit onderzocht door minister Hilde Crevits. Dit onderzoek is nu afgerond en daaruit blijkt dat de 3 kleine sluizen in Kortrijk best vervangen worden door 1 grote sluis.

Lees hier het volledige persbericht.

Fietspad Kortrijkstraat.

De werken aan de Kanaalweg zijn afgerond en de fietstunnel is afgewerkt. Nu moeten de Kortrijkstraat en Avelgemstraat overgeheveld worden naar de gemeente. Pas wanneer dit gebeurd is, kan de gemeente starten met een fietsfondsdossier voor een fietspad  in de Kortrijkstraat.

Lees hier vraag en antwoord aan minister Crevits.

Kanaal Bossuit-Kortrijk

Sabine bevroeg minister Crevits al meermaals over het optimaler gebruik van het Kanaal Bossuit-Kortrijk. De studie, die o.a. een technische voorstudie en economische studie omvat, is echter nog steeds niet afgerond. Sabine volgt dit verder op in het parlement

Lees hier vraag en antwoord aan minister Crevits.

Vlaamse steun voor Zwevegemse buurttuin.

Kris Peeters voorziet 15 000  euro voor de opstart van een volkstuinproject in Zwevegem, zo laat Vlaams parlementslid Sabine Poleyn (CD&V) weten.

Lees hier het persbericht

Verlichting afslag Kanaalweg komt er.

De nodige verlichting zal voorzien worden aan het kruispunt Kanaalweg  - Otegemstraat, zo antwoordt  minister van Openbare Werken Crevits (CD&V) duidelijk aan op een vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Sabine Poleyn (CD&V). De studie die hieromtrent loopt (plaats, kostprijs,…) wordt afgerond in juli 2013. Daarna worden concrete afspraken tussen gemeente en Vlaams Gewest gemaakt rond de plaatsing. CD&V drong hier op aan in de gemeenteraad.

Lees hier het persbericht

Sabine bezoekt Zwevegemse techniekclub.

Op 15 mei werden op uitnodiging van Sabine Poleyn heel wat streekactoren verwelkomd in de Zwevegemse techniekclub. Iedereen was enthousiast over hoe kinderen op een leuke manier proeven van techniek op woensdagnamiddag. Op anderhalf jaar gerealiseerd dankzij heel wat vrijwillige inzet, een aantal sponserende bedrijven en 2 professionele stagiairs. De kinderen zijn alvast enthousiast!

Wateroverlast Ellestraat wordt aangepakt.

Aan de Slijpebeek in de Ellestraat zal een noodoverstort komen, en een nieuwe koker onder de straat.  Tegen het bouwverlof 2013 moeten de werken uitgevoerd zijn. Dit vernam Sabine Poleyn van minister van Leefmilieu Joke Schauvliege. Intussen tekende gedeputeerde Bart Naeyaert de overeenkomst met Aquafin.

Lees hier vraag en antwoord

Parkschool duurder door wissel bestuur.

Het DBFM-programma “Scholen van Morgen” draait op volle toeren om de serieuze inhaalbeweging van schoolinfrastructuren op gang te trekken. Enkel in Zwevegem loopt het project “parkschool” vertragingen op. Door de wissel van het gemeentebestuur zal het project meer kosten dan initieel geraamd werd, zo stelt Sabine Poleyn vast. Met name 1,5 percent voor de aanpassing van het ontwerp en mogelijks 3 percent indien de bouwvergunning dit jaar niet rondgeraakt.

Lees hier vraag en antwoord

Kanaalweg afgewerkt.

De Kanaalweg tussen de Otegemstraat en Knokke is weer open. Hiermee is de ring rond Zwevegem-centrum eindelijk afgewerkt! Het doorgaand zwaar vervoer zal zo uit het centrum kunnen blijven. Straks worden bomen en groen aangeplant op de talud én tussen fietspad en rijweg.  De werken werden in november aanbesteed, zo antwoordde minister Hilde Crevits aan Sabine Poleyn.

U vindt de soorten planten hier