CD&V fractie Zwevegem vraagt duidelijkheid rond aanstelling jeugdcoördinator.

dinsdag, 29 januari, 2013
Vraag vanuit CD&V-fractie.

CD&V fractie Zwevegem vraagt duidelijkheid rond aanstelling jeugdcoördinator.

Op basis van de informatie die eerder verscheen in de pers wilde de CD&V-fractie duidelijkheid betreffende de beslissing van het schepencollege om de vacature van jeugdcoördinator niet in te vullen. In de gemeenteraad van 28 januari wilde CD&V voornamelijk horen op welke motieven die beslissing genomen werd, maar tevens ook duiden op de consequenties van deze beslissing.

Onder het mom van “eerst zicht hebben op de financiële situatie van de gemeente” wordt de vacature on hold gezet voor een termijn van enkele maanden.

Hiermee speelt de nieuwe meerderheid gevaarlijk spel! Deze beslissing gaat in tegen het goedgekeurde jeugdbeleidsplan én hierdoor dreigen een pak subsidies, specifiek gekoppeld aan de functie van jeugdcoördinator, verloren te gaan. Daarnaast wordt ook weinig rekening gehouden met het feit dat er reeds een selectieprocedure afgerond is waarbij kandidaten geselecteerd werden. Want goede kandidaten wachten nu eenmaal niet op een financiële audit van het bestuur en zullen elders een job vinden. Met dit uitstel loopt men het risico ook een meerprijs te moeten betalen voor een nieuwe selectieprocedure.

CD&V erkent en waardeert de vele vrijwilligers in het jeugdwerk maar stelt dat deze zéker moeten kunnen rekenen op professionele ondersteuning van een jeugdcoördinator, beleidsmatig maar ook organisatorisch (vb. voor de vlottentocht).

CD&V wil daarom snel duidelijkheid. We hopen dat er in de komende legislatuur niet zal bespaard worden op jeugdwerking want de jeugd is de toekomst!