Eerbetoon aan Eric Françoys.

dinsdag, 25 april, 2017
Eerbetoon aan Eric Françoys.

Tijdens de gemeenteraad van 24 april was er één minuut stilte, ter nagedachtenis van Eric Françoys.

Met onderstaande woorden bracht onze fractievoorzitter Eliane Spincemaille een mooi eerbetoon aan Eric ;

Eric,

Je stoel, je zitje in de gemeenteraad, blijft leeg vandaag …

Je vertelde ons, “ik zal 1 zitting van de gemeenteraad moeten missen wegens ziekenhuisopname, maar in mei ben ik terug”.
Waarop het bestuur de voor vandaag geplande groepsfoto een maand later plaatste.

Je stoel blijft leeg vandaag, maar ook in mei, in juni, … in de toekomst,  je stem blijft zwijgen.

Ook je stoel thuis in de Gauwelstraat blijft leeg. We wensen je gezin, Dorine, de kinderen, de kleinkinderen veel sterkte toe in het verwerken van dit groot gemis.

“Een leerkracht staat in het onderwijs” zegt men, maar ook op SJB Avelgem staat een lege stoel.

Eric, je was niet het type man dat aan de zijlijn bleef staan, je nam her en der, eigenlijk overal, engagement op.  Ook in die vele verenigingen en organisaties valt nu een leemte.

Je laatste quote in het huis-aan huisblad van onze partij was: “Sociaal zijn met respect voor mens en milieu opent perspectieven voor een hoopvolle toekomst.” Een mondvol, een sterke boodschap. Aan ons nu om ze uit te dragen. Het zijn echter één voor één woorden die jou zo sterk typeren: sociaal zijn, respect voor mens en milieu, hoopvol, toekomst.

Bedankt voor je engagement binnen onze gemeente Zwevegem, als CD&V-raadslid in OCMW en gemeenteraad. Bedankt voor je inzet binnen onze CD&V-fractiewerking.

Je stoel blijft leeg, je stem blijft zwijgen.
Maar afscheid nemen is ook met een dankbaar hart alles meedragen dat waard is niet vergeten te worden.

Wij zullen je missen Eric.