Herstel openbare toiletten aan kerk Heestert.

dinsdag, 26 maart, 2013
Herstel openbare toiletten aan kerk Heestert.

Op de gemeenteraad van 25 maart vroeg de CD&V-fractie de geringe herstelwerken aan de openbare urinoirs aan de kerk in Heestert toch uit te voeren. Deze voorziening wegnemen zal alleen maar leiden tot wildplassen.

Na 50 jaar gebruik is het meer dan normaal dat er tekenen van slijtage/schade zijn.
Een opknapbeurt dringt zich nu echter op. Wij vernemen dat het gemeentebestuur de mening toegedaan is dat deze toiletten beter gesupprimeerd worden om verdere overlast te voorkomen. “Het wegnemen van deze urinoirs zal het wildplassen bevorderen en leiden tot terechte klachten.” stelt Raf Deprez, raadslid CD&V.
In tegenstelling tot andere dorpskernen zijn hier immers geen café’s in de onmiddellijke buurt die een alternatief kunnen bieden.Bovendien zijn de benodigde aanpassingswerken eerder gering en kunnen ze door eigen medewerkers gerealiseerd worden. Zodoende impliceert dit ook geen substantiële financiële inbreng.

CD&V vraagt bijgevolg uitdrukkelijk een inspanning te willen leveren om deze toiletten terug volledig operationeel te maken en zodoende verder hun nuttige functie te laten vervullen. Na de beperkte herstellingen kan het onderhoud gemakkelijk mee opgenomen worden in de ronde van de regelmatige schoonmaak.De inwoners van Heestert zullen dit zeker weten te appreciëren. Bijgevolg vragen wij het gemeentebestuur terug te komen op het ingenomen standpunt.