Met trots stelt CD&V Zwevegem nu zijn twee jongste kandidaten voor, een perfecte aanvulling voor Team Eliane.

Valentine Bossuyt is met haar 20 jaar de jongste van de lijst, kort voor de verkiezingen wordt ze 21. Vanop plaats 23 op de CD&V-lijst wil ze zich vooral inzetten voor een vlot en veilig Zwevegem, wat in de lijn van haar opleiding ligt. Valentine is net afgestudeerd als Bachelor Maatschappelijke Veiligheid en start in het najaar de bijkomende Bachelor Sociaal Werk aan de hogeschool VIVES Kortrijk. Valentine woont met haar ouders in de Schepen Jozef Vercruyssestraat te Zwevegem. Het wielrennen zit in de familie, papa Heinz koerste lange tijd zelf en mama Anja is de kleindochter van Leon Kint, broer van Zwevegems wielerlegende Marcel Kint. In haar vrije tijd tref je haar vaak langs wielerparcours of doet ze aan kickboksen bij Siam Gym. Daarnaast is ze jobstudent bij Mise en Place te Kortrijk en zorgt zo voor de catering op heel wat evenementen. Valentine is een gedreven jonge dame die van aanpakken weet

Justine Ottevaere, 24 jaar, staat op plaats 24. Justine woont in de Knokkestraat te Moen, na een deel van haar de jeugdjaren in zowel Moen als Zwevegem te hebben doorgebracht. Justine wil via haar engagement in de lokale politiek de stem van de jeugd in Zwevegem laten horen in het beleid. Ze is een geëngageerde dame die leidster was in Chiro Moen en nu nog steeds actief is in Akabe Scouts Zwevegem, scouting voor jongeren met een handicap onder het motte ‘Anders Kan Best’. In haar vrije tijd was ze 16 jaar waterballerina bij Synchroclub de Flamingo’s te Zwevegem waar ze nu, als trainster, haar ervaring wil doorgeven. Tijdens haar studies communicatiewetenschappen ontstond haar interesse in communicatie tussen inwoners en beleid. Kroon op het werk in haar master “Nieuwe media en maatschappij” was haar masterproef “Online burgerparticipatie bij lokale overheden”. Sinds enige maanden werkt ze als educatief medewerker bij Kazou ZWVL, jeugddienst van de CM. Ze begeleidt en ondersteunt de moniwerking & kookploegen en zorgt zo mee voor een leuke vakantie voor kinderen en jongeren.

De lijst van CD&V Zwevegem telt uiteindelijk 11 volledig nieuwe kandidaten. De gemiddelde leeftijd bedraagt 46 jaar. 15 kandidaten komen uit Zwevegem zelf en 12 wonen in een deelgemeente. Zo goed als elke woonkern is vertegenwoordigd met één of meerdere kandidaten. En de leeftijden? Op de lijst staat een mooie mix van 3 twintigers, 5 dertigers, 6 veertigers, 8 vijftigers en 5 zestigers.

“Wij nemen resoluut de weg vooruit en trekken volop de kaart van de verjonging en de vernieuwing. Weet je, in onze ploeg zijn er acht mensen jonger dan 35 jaar. Met deze 27 gemotiveerde mensen willen wij onze schouders zetten onder de toekomst van onze gemeente en een alternatief bieden aan de kiezer” aldus Isabelle Degezelle, afdelingsvoorzitter.

“Het was een bewuste keuze om voor de zomervakantie de lijst helemaal voor te stellen. Op die manier hebben we de komende maanden de ruimte om, na onze vele gesprekken met verenigingen en inwoners, ons verkiezingsprogramma verder af te werken. Maar eerst aan iedereen een fijne vakantie toegewenst!”, zegt Eliane Spincemaille, lijsttrekker en kandidaat-burgemeester.

Op de verkiezingswebsite www.zwevegem2018.be kan u alle informatie over de kandidaten nalezen.

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties