Na iets meer dan twee maanden beleid sneuvelt alweer een verkiezingsbelofte van de nieuwe ploeg: de school komt dan toch in het park.

U hebt dit toch ook gelezen?

“De nieuwe parkschool komt niet in het gemeentepark. Een andere locatie is het enig alternatief!” als één van de speerpunten van N-VA. Volgens Gemeentebelangen: “Er zijn voor het nieuwe schoolgebouw echte alternatieven voor handen… waar een wil is, is een alternatieve uitweg”.

Loze beloften…

De goede huisvader

Het CD&V-bestuur had sinds 2006 een subsidieaanvraag lopen om een nieuwbouwschool te realiseren als vervanging voor de containerklassen.  De DBFM-formule van 2010 bood niet alleen perspectief op een snelle realisatie maar ook hoge subsidiëring. Elke fundamentele beslissing in dit dossier werd ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.

Goed gezocht?

Sinds de plaatsing van de containerklassen onderzocht de toenmalige bestuursploeg alle mogelijke andere locaties voor de nieuwbouwschool. In 2009 werd die oefening nogmaals uitgebreid overgedaan. CD&V heeft dit huiswerk grondig gemaakt. Het spoedonderzoek van de nieuwe bestuursploeg bracht niets nieuws onder de zon.

De verpakking

De beslissing om de school toch in het park, op de plaats van de sporthal, te bouwen wordt nu verdedigd met nepargumenten zoals een beschermingsprocedure voor het park opstarten. “Mobiliteit en verkeersveiligheid” moeten, volgens CD&V, in élke schoolomgeving de continue aandacht van het beleid krijgen.