De gemeentelijke basisschool in Heestert (Zwevegem) krijgt 2 miljoen euro voor de bouw van een nieuwe school. Tijdens de laatste twee maanden van 2017 is er iets meer dan 13 miljoen euro aan subsidies toegekend voor scholenbouwprojecten in het vrij en officieel gesubsidieerd onderwijs in West-Vlaanderen. Ruim 11 miljoen euro gaat naar grote schoolbouwprojecten. Met deze subsidies zet Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) volop de vernieuwings- en moderniseringsbeweging van de schoolgebouwen in Vlaanderen en in Zwevegem voort.

De gemeenteschool van Heestert huist vandaag in twee verschillende gebouwen: een gemeentelijk gebouw in de Vierkeerstraat (2e en 3e graad) en een gebouw van de Zusters van 7 Weeën in de Gauwelstraat (kleuter en 1e graad). De huisvesting in twee gebouwen brengt organisatorische moeilijkheden met zich mee, beide gebouwen zijn niet meer aangepast aan de hedendaagse noden van het onderwijs en de operationele kost ervan loopt hoog op (verwarming, noodherstellingen, …). Voor een nieuwe huisvesting werd door het vorige CD&V-bestuur tijdig een aanvraagdossier ingediend en staat de school sedert eind 2010 bij Agion opgenomen op de wachtlijst voor subsidiëring. De lange wachttijd is nu doorlopen en Minister Hilde Crevits (CD&V) kent een subsidie van 2 miljoen EUR toe voor de bouw van een nieuwe gemeenteschool in Heestert.

"Dit is positief nieuws stelt Raf Deprez (CD&V-gemeenteraadslid uit Heestert), “het bouwdossier zit daarmee definitief op het spoor, nu nog samen nadenken over een goede oplossing voor de mobiliteit in de nieuwe schoolomgeving.”

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties