Nieuwsbrief CD&V Zwevegem
CD&V Zwevegem
N°3 - 18/09/2014

Ontbijt-Quiz JONG CD&V !

JONG CD&V Zwevegem schiet terug uit de startblokken op 5 oktober met een Ontbijt-Quiz.

Iedereen van harte welkom in OC De Kappaert vanaf 08u00.

Praktisch :

Ontbijten kan van 08u00 tot 10u30, de quiz start rond 09u30.

De prijs bedraagt € 10,00 voor volwassenen en € 5,00 voor kinderen (6-12J).

Wie slaagt voor de verkeersquiz krijgt het enige echte CD&V Rijbewijs !

Iedereen is van harte welkom, inschrijven kan via deze link.

De grote verdwijntruc.

ABB (Agentschap Binnenlands Bestuur) publiceerde in augustus 2014 een rapport waarin de schulden van de Vlaamse gemeenten worden opgelijst. Naast de totale schuld wordt ook de schuld per inwoner meegegeven, wat een betere maatstaf is om te vergelijken met andere gemeenten. Zwevegem staat momenteel met een totale schuld van 37 908 614 EUR en een schuld per inwoner van 1 566 EUR (koploper heeft 5 531 EUR/inwoner). Weet je nog, het grote alarm bij van de nieuwe bestuursploeg? Er waren 50 mln EUR schulden in Zwevegem (waarvan ruim 10 miljoen gefantaseerde schulden) . Of hoe de meerderheid erin slaagt in 1 jaar tijd 12 miljoen (onbestaande) schulden te laten verdwijnen. Goe bezig. Als zij deze verdwijntruc ook met de echte schulden kunnen doen, dan zijn we in Zwevegem binnen 3 jaar SCHULDENVRIJ!

Meer info, klik hier

Langsvoegen opvullen met asfalt of maaien?

De Scheldestraat en de Zwevegemstraat in Otegem zijn tweevaksbetonbanen. De langsvoegen gapen ver open. In de gemeenteraadszitting van juli 2014, waar het dossier wegenis onderhoudswerken 2014 ter goedkeuring voorlag, drong CD&V aan op:

• Dringende uitvoering van de in september 2013 (nav het dodelijk fietsongeval) beloofde opvulling van de diepe en brede gleuf bij de fietsoversteek in de Scheldestraat. In september 2014 is dit nu eindelijk opgevuld. (Foto 1)

• Het bekijken van de langsvoegen in de Zwevegemstraat, rijweg en fietsstrook (niet in dossier opgenomen) . Daar werd, op het fietspad, “opvullen” eind augustus vervangen door “maaien”! (Foto 2)

OCMW - Raad :

Tijdens de OCMW-Raad van 8 juli stond de goedkeuring van de jaarrekening 2013 op de agenda. De CD&V fractie kon deze om verschillende redenen niet goedkeuren. Lees de duiding bij het stemgedrag in het verslag van de OCMW-Raad, klik hier.

Voor uw agenda !

Ontbijt - Quiz JONG CD&V 5 oktober 2014

CD&V Bestuur (Otegem)    10 november 2014

CD&V Vriendenfeest            2 februari 2015

dinsdag, 10 oktober, 2017
Fier om West-Vlaming te zijn.
zondag, 15 oktober, 2017
CD&V Familiefeest "Jeu de Boule"