Ontoegankelijkheid van Stedestraat.

zondag, 31 januari, 2016
Wegenwerken.

CD&V fractie klaagt ontoegankelijkheid van Stedestraat en zijstraten voor bewoners en hulpdiensten aan op de gemeenteraad van 25 januari 2016

Sinds enkele weken zijn de werken gestart ter hoogte van het rond punt aan de Deerlijkstraat/Esserstraat. De toegang voor de bewoners van de Stedestraat, Vredelaan, JF Kennedylaan en Oude Deerlijkstraat  is via die kant niet meer mogelijk. Toch bleef deze weg als te volgen omleiding aangeduid.  In realiteit bleek dat de inwoners alleen via het rondpunt Otegemstraat/Stedestraat de zijstraten van de Stedestraat en haar zijstraten konden bereiken.

De bewegwijzering werd dus niet tijdig aangepast aan deze situatie. Hierover werd bij aanvankelijk niet gecommuniceerd met de betrokken inwoners. Pas na ongeveer een week werd aan de betrokkenen een brief bezorgd met de te volgen omweg voor komende periode.

CD&V stelt vast dat ook hier de informatie niet altijd klopt. Zo kan de doorgang van Otegemstraat tot aan de Deerlijkstraat niet gegarandeerd worden.  De werken voor de heraanleg zijn nog volop aan de gang, waardoor het wegdek tussen de Watermolenstraat en de inrit van de Kennedylaan meer lijkt op een 4x4 parcours dan op een vlot te berijden weg. Tijdens de werken zijn sommige huizen helemaal ontoegankelijk, zelfs voor de hulpdiensten. Opnieuw bleef een correcte bewegwijzering uit, waardoor onder meer de circulatie in de JF Kennedylaan niet vlot verloopt.

De CD&V fractie begrijpt uiteraard dat er tijdens de dergelijke werken overlast kan zijn, maar inwoners totaal in het ongewisse laten is niet toelaatbaar. Wij dringen er bij de schepen op aan om de aannemer op zijn verplichtingen te wijzen, de signalisatie correct en tijdig aan te brengen en mee te zoeken naar oplossingen om huizen optimaal bereikbaar te houden voor inwoners en hulpdiensten.