Proper Zwevegem.

vrijdag, 26 december, 2014
Proper Zwevegem

Het college stelt voor om nieuwe borden en banners aan te kopen om te plaatsen op de locaties waar net opgeruimd werd door de “Proper Zwevegem” ploeg. Hierbij wordt gedacht aan een visueel beeld waarbij drie personen van de ploeg op de affiche staan. Het betreft een uitgave van 15.000 Eur waarvan er mogelijks vanuit Vlaanderen een subsidie van 50% bekomen kan worden.

CD&V wenst de mensen van Proper Zwevegem te danken voor hun niet aflatende inzet en staat volledig achter hen. Toch zijn er een paar bedenkingen bij dit specifiek nieuw initiatief.

Door het veelvuldig uitstellen van een beslissing is de voorziene termijn voor de subsidiëring ondertussen overschreden en blijft het afwachten of er nog subsidie kan bekomen worden. Indien dit niet meer het geval is dient de vraag gesteld te worden of een uitgave van 15.000 Eur te verantwoorden is hiervoor.

Het gebruiken van een afbeelding van drie (en slechts drie) medewerkers uit een grotere ploeg neigt een beetje naar favoritisme enerzijds en houdt een risico in bij verloop van personeel of wegvallen van personeel anderzijds.

Niettegenstaande het werk van de “Proper Zwevegem” ploeg de volle waardering geniet van CD&V kan dit punt niet goedgekeurd worden omwille van deze potentiële problemen. Daarom heeft de CD&V fractie zich onthouden voor dit punt.