Speelt Zwevegem haar kunstacademie kwijt?

maandag, 13 november, 2017
Kunstonderwijs

Omdat leerlingen in de kunstacademie onvermoede talenten ontdekken, zichzelf op een ander manier leren kennen en zich ontplooien, heeft CD&V altijd gezorgd voor een sterk aanbod in Zwevegem.

De gedreven leerkrachten, en met hen de vele ouders en zowat 1000 leerlingen, zijn vandaag ongerust en uiten dit in een persbericht. CD&V Zwevegem uitte die bezorgdheid ook al meerdere malen sinds het begin van de legislatuur.

Vorige legislatuur werd er geijverd voor een zelfstandige kunstacademie wat ook gerealiseerd werd, hierbij waren er nog enkele werkpuntjes waar zeker en vast aan gewerkt werd en waar ook een visie voor was.

CD&V Zwevegem blijft ook deze legislatuur het huidig bestuur continu aanporren om tot actie over te gaan en voor een oplossing te zorgen zodat de zelfstandige Zwevegemse Kunstacademie behouden kan blijven en er toekomstperspectieven zijn. Daarom roepen de raadsleden het college op om effectief te zorgen voor een snelle structurele oplossing voor het probleem van de infrastructuur.

Lees hier onze bezorgdheden;

Geef Kunstacademie Zwevegem een toekomst. (Maart 2013)

Toekomst Klim-Op en Deeltijds Kunstonderwijs. (Januari 2016)

Toekomst deeltijds kunstonderwijs Zwevegem verzekerd of onzeker? (Juli 2017)

Artikel CD&V Huis aan Huis blad. (Oktober 2017)