Verjonging bij CD&V

zaterdag, 23 mei, 2015
Eedaflegging Anders

Anders Vandenborre legt eed af als OCMW - Raadslid.

Na de  gemeenteraad van april 2015 heeft Dirk zijn ontslag ingediend als gemeenteraadslid. Hij zal in de gemeenteraad van mei 2015 opgevolgd worden door Eric Francoys uit Heestert. Eric die momenteel zetelt in de OCMW Raad , zal na de raad van mei zijn ontslag indienen en de fakkel doorgeven aan Andres Vandenborre uit Zwevegem.

Door deze wissel trekt CD&V de kaart van de verjonging.

Eric Francoys, wonend in de Gauwelstraat te Heestert, is leraar wiskunde, leerlingenbegeleider en coördinator in het St Jan Berchmanscollege van Avelgem. In 2006 werd Eric voor het eerst verkozen als gemeenteraadslid en werd hij Politieraadslid en voorzitter van de commissie financiën.

Omdat Eric doorschuift naar de gemeenteraad komt Andres Vandenborre uit de Vredelaan in Zwevegem in de OCMW-raad.

Andres is een gedreven jonge gast met het hart op de juiste plaats. Andres heeft bijzonder interesse voor het vereningingsleven, in het bijzonder voor alles wat cultuur, sport en jeugd is. Vanuit zijn positieve ingesteldheid werd Andres door de verkiezingen in 2006 door de Zwevegemse inwoners verkozen als gemeenteraadslid en zetelde hij ook in de Politieraad.

Vanuit zijn maatschappelijk engagement heeft Andres een bijzondere aandacht voor een vlotte mobiliteit, welzijn en het verenigingsleven in onze gemeente. Met deze gedrevenheid en een positieve ingesteldheid wil Andres deze klemtonen in het beleid mee helpen bewaken en vorm geven. Vanuit CD&V zijn we ervan overtuigd dat Andres een ware versterking is voor de CD&V-fractie in de Zwevegemse OCMW-raad.

Wij zijn er van overtuigd dat Eric Francoys en Andres Vandenborre de toegewezen taak in de gemeente- en OCMW-raad met veel enthousiasme zullen volbrengen en wij wensen hen in ieder geval veel succes met hun nieuw mandaat!

( Foto : Eedaflegging Anders )