Vic Ravelingeen en Bart Malfait nieuwe CD&V-gemeenteraadsleden in Zwevegem.

dinsdag, 27 juni, 2017
Bart Malfait en Vic Ravelingeen

Op maandag 26 juni 2017 was het de eerste gemeenteraad voor 2 nieuwe gemeenteraadsleden van de CD&V-fractie in Zwevegem. Vic Ravelingeen neemt de plaats in van Eric Françoys en Bart Malfait die van Yves Goemaere.

In april moesten we onvoorzien afscheid nemen van ons raadslid Eric Françoys wegens overlijden. Uit respect hebben we de plaats van Eric in de gemeenteraad even vrij gelaten en Eric herdacht. Toch moeten we verder kijken en hebben we voor opvolging gezorgd namelijk Vic Ravelingeen die zijn plaatsje in de OCMW-raad al verliet om naar de gemeenteraad te komen.

Vic is een spontane jonge kerel (30-jaar) die als decorateur bij Philips Lighting het creatieve in zich naar boven laat komen. Vic zegt zelf een meerwaarde te willen betekenen in de politiek met zijn frisse en jonge ideeën. “Er moet een gezond evenwicht zijn van gedreven jonge gasten en mensen met ervaring.” Vic is klaar om te werken aan de toekomst van morgen met bijzondere aandacht voor het sociale.

Vic is een enthousiaste en geëngageerde jonge man die inwoont bij zijn ouders in de Meersstraat 9 te Moen.

Daarnaast was de gemeenteraad van mei de laatste gemeenteraad voor Yves Goemaere uit Otegem. Yves zetelde sinds 1 januari 2007 onafgebroken in de Zwevegemse gemeenteraad. Samen met zijn levenspartner kon Yves hun droomwoning op de kop tikken in Deerlijk, waar hij deze maand naar verhuisde. Voor Yves wacht nu een nieuwe toekomst buiten onze gemeentegrenzen. CD&V Zwevegem bedankt Yves voor zijn jarenlange inzet en wenst hem dan ook veel succes voor de toekomst.

De opvolging voor Yves is verzekerd met Bart Malfait, een ondernemende jonge kracht (43-jaar). Bart woont in de Italielaan 13 te Zwevegem samen met zijn echtgenote Petra Derycke en zijn 2 kinderen,  dochter Janne en zoon Ibe.

Bart is graag onder de mensen en wil dan ook graag heel wat mensen helpen. Bart zegt zelf niet tevreden te zijn met de gemakkelijkste weg. Dit bewijst hij ook met zijn zelfstandige zaak waar hij als metaalconstructeur zwaar werk levert. “Ondernemen met een hart en ruimte voor verenigingsleven” zijn de 2 belangrijkste drijfveren van Bart.

Foto's ; Bart Colson