WIJ zeggen de waarheid …
CD&V Zwevegem
N°3 - 05/09/2016

Geen ballonnetjes meer, WIJ zeggen de waarheid …

Al sinds het aantreden van de Vlaamse Regering, in juli 2014, doen er verschillende verhalen de ronde over de toekomst van de Vlaamse Provincies.

Enkele politieke partijen pleiten openlijk voor de afschaffing en zijn de provincies liever kwijt dan rijk. Als het van hen afhangt, zouden er in 2018 geen provinciale besturen of werkingen meer zijn.
CD&V ging aan de Vlaamse onderhandelingstafel voluit op de rem staan: een “afschaffing” werd een “afslanking”.

Ondanks de grote hervormingen blijft CD&V ten volle geloven in de meerwaarde en het nut van sterke provinciebesturen.

In West-Vlaanderen willen wij volop inzetten op de bevoegdheden die wél blijven: provinciedomeinen, fiets- en wandelroutes, mobiliteit, toerisme, waterbeheersingswerken, landbouw en economie, natuur en milieu, enz.

Benieuwd naar het volledige verhaal en de vertaling naar Zwevegem toe? Wat met Transfo? Klopt het dat de provincie de vrijwilligers in de zorg niet meer zal kunnen ondersteunen en vrijwilligers die padden oversteken wél? De CD&V-provincieraadsfractie wil ook u informeren en al uw vragen beantwoorden.

U bent van harte welkom op zondag 11 september in Sportpunt 1, Bekaertstraat 4 in Zwevegem.

Wij verwelkomen jullie graag vanaf 9u00 met koffie en een ontbijtkoek, om dan rond 10u00 te luisteren naar Eliane Spincemaille, Provincieraadsvoorzitter. Ook haar CD&V-collega’s uit deputatie en provincieraad gaan graag met u in gesprek.

Wij hopen u te mogen ontmoeten op dit info-moment!

Uw aanwezigheid bevestigen kan hier : info@zwevegem.cdenv.be

Lees meer ›

Onze fracties laten van zich horen ...

Onze Gemeente en OCMW fracties zitten niet stil, bekijk hier wat zij het afgelopen werkjaar deden.

Lees meer ›